ПЕДАГОГИЧЕСКИ КОМПЕТЕНТНОСТИ


1. Първоначална професионална подготовка:
  • Притежавам теоретични знания в областта на педагогиката, методиката и психологията.
  • Познавам иновативни образователни технологии, техники и методи, приложими за образователното направление.
  • Познавам когнитивното, емоционалното и физическото развитие на отделните възрастови групи деца и ориентиране обучението в зависимост от индивидуалните им потребности.
  • Познавам и прилагам книжовните езикови норми на съвременния български език.
  • Познавам възможностите на информационните и комуникационните технологии и механизмите за интегрирането и приложението им в образователния процес. 
  • Познавам техники и начини за формиране на комуникативни умения, критично и конструктивно мислене у децата;
  • Познавам и спазвам законно установените норми, които имат отношение към професионалните права, задължения и трудовото му правоотношение.
  • Познавам и прилагам етичния кодекс за работа с деца и етичния кодекс на образователната общност, познавам правата на детето, спазвам професионална етика, както и изискванията за конфиденциалност по отношение на деца.

2. Планиране на педагогическа ситуация:
  • Познавам държавните образователни стандарти и планирам дейността си, свързана с обучението, като разработвам годишно тематично разпределение.
  • Дефинирам ясно образователни цели, планирам техники за учене и мотивиране на децата, за реализиране на вътрешнопредметни и междупредметни връзки и прогнозирам очакваните резултати.
  • Познавам специфичните особености на всяко дете и планирам дейности за индивидуална работа и подкрепа.
  • Притежавам знания и умения за работа с деца със специални образователни потребности, в риск, с хронични заболявания или с изявени дарби. 

3. Организиране и управление на образователния процес:
  • Отчитам особеностите на децата в групата.
  • Подбирам и прилагам иновативни методи и използвам подходящи средства и материали за самоподготовка и при реализирането на възпитателната дейност.
  • Осигурявам възможност за упражняване и прилагане на придобитите знания, за развиване на творческото мислене и мотивация за самостоятелна дейност, както и за получаване на обратна информация.
  • Прилагам информационните и комуникационните технологии в работата си и мотивирам децата за използването им.
  • Насърчавам придобиването на ключовите компетентности.
  • Насърчавам усвояването на знания, придобиването на умения и нагласи за успех у децата, за самостоятелен живот, за междуличностно и междукултурно общуване, вземане на решения, съпричастност, отговорност за собствените действия, за критично и креативно мислене и др.
  • Съдействам за възпитанието, развитието и изявата на личностния потенциал на всяко дете.
  • Осигурявам позитивна образователна среда, насочена към индивидуалните потребности на децата, като оказвам подкрепа, насочена към подобряване на резултатите им.
  • Познавам и прилагам изискванията за безопасни условия на обучение, възпитание и труд и осигурявам на децата сигурна и безопасна среда.
  • Водя и съхранявам учебната документация.

4. Оценяване напредъка на децата:
  • Познавам държавните образователни стандарти за оценяване на резултатите от обучението на учениците и за предучилищното образование и разработвам и прилагам ефективен инструментариум за проверка и оценка (диагностика) на постигнатите резултати на децата, за определяне на достигнатото равнище на усвояване на знания и придобиване на умения от всяко дете.
  • Умея да използвам подходящи методи, средства и подходи за проследяване на постигнатите резултати от детето, информирам родителите за тях и определям мерки за допълнителна подкрепа, консултиране и коригиране, като използвам конструктивно обратната връзка за подобряване на преподавателската си работа.
  • Изграждам умения у децата за самооценка, самокритичност и самоусъвършенстване.

5. Управление на процесите в отделни групи:
  • Притежавам умения да организирам, координирам и контролирам дейностите по време на преподаването, поддържам необходимата дисциплина и работна атмосфера групата, целя постигане на планираните резултати, работя с всички групи, обобщавам постигнатите резултати. 
  • Умея да ръководя група, споделям грижата и отговорността за децата, формирам умения за работа в екип, мотивирам ги за участие в планираните дейности и за самостоятелно учене, възпитавам в дух на толерантност и формирам гражданска позиция.
  • Проявявам отношение към специфичните потребности на деца.
  • Притежавам знания и умения за работа в хетерогенна среда и подпомагам социалната интеграция на деца със затруднения, като инициирам и организирам различни форми на взаимодействие, изграждам взаимоотношения, основани на взаимно доверие и уважение.
  • Познавам и прилагам техники за превенция и справяне в конфликтна ситуация, подбирам методи и подходи, ориентирани към формите на съпричастност, ангажираност, солидарност, съобразяване с личностните и ценностните различия между хората.
  • Познавам причините и факторите за агресивно, асоциално и антисоциално поведение и прилагам начините за противодействие и реагиране при всяка специфична ситуация.
  • Формирам положително отношение за опазване на материално-техническата база и възпитавам у децата чувство на отговорност.
  • Притежавам умения на организатор и ръководител в групата, подкрепям разработването на правила за вътрешен ред и насърчавам спазването им.

Документи за практическото приложение на усвоените знания и придобити умения

План-конспекти на ситуации

План-конспект № 1

на 

сюжетно-ролева игра

Изнесена на 04.02.2020 г. 

 

Образователно направление: Околен свят

Тема: „Семейство”

Ядро: Самоутвърждаване и общуване с околните; Социална и здравословна среда

Главна /водеща/ цел: Обогатяване ролевото поведение в рамките на сюжетно-ролевата игра.

Образователни цели /задачи:

·        Да се насочат децата към разширяване кръга на игровите сюжети и обогатяване на сюжета на играта с повече действия и герои.

·        Да се създадат условия за разпределение на ролите между децата и да се изисква да не сменят основната си роля по време на игра.

Възпитателна задача:

·        Възпитаване на уважение и признателност към хората, изпълняващи различни професии.

Очаквани резултати:

Детето:

·        Обогатява представите си за семейството като една от значимите социални общности;

·        Има представи за обществени сгради в близка среда и професиите на лекаря, медицинската сестра, готвача, сервитьора, фризьора и автомонтьора;

·        Умее игрово да пресъздава сфери от заобикалящата го действителност и игрово да интерпретира взаимоотношенията в тях;

·        Подбира предмети за игра, съобразно избраните роли.

·        Демонстрира привързаност и обич към родители и близки и уважение към труда на лекаря, медицинската сестра, готвача, сервитьора, фризьора и автомонтьора.

Организация на средата: Обособени са отделни кътове за игра – лекарски кабинет, ресторант, фризьорски салон и автосервиз.

Предварителна подготовка на учителя: Осигурява униформи на лекаря и медицинската сестра, лекарски принадлежности, шапка и престилка на готвача, прибори за ресторанта, фризьорски принадлежности за фризьорския салон, коли и инструменти на майстора. Осигурява илюстрации на семейство, фризьор, лекар, готвач, автомонтьор, четка за коса, лекарска слушалка, готварска шапка, гаечен ключ и балони.

Предварителна подготовка на децата: В предходна (обучаваща) ситуация по Околен свят  децата са запознати с професиите лекар, медицинска сестра, готвач, сервитьор, фризьор и автомонтьор.

Средства, методи, похвати, прийоми: разговор, демонстрация на игрови умения, показ на образец, показ на действие, съвместна игра с педагога, насочване към самостоятелна игра.

Дидактичен материал: Илюстрации, изобразяващи различни професии и инструменти, с които си служат; мултимедийна презентация.

Интеграция с други ОН:

·         Български език и литература: възприемане на стихотворението „Моето семейство” от Ангелина Жекова; развиване на умения за водене на разговор по конкретна тема

·         Околен свят: обогатяване на уменията за игрово пресъздаване на предметната среда и отношенията между хората в различни сфери от социалната действителност.

·         Математика: броене до пет.

 

Ход  /параметри/ на ситуацията:

 

Децата са седнали на килимчето. Представям мултимедийна презентация във вид на игра. Децата познават кой къде работи. (Болница – лекар, ресторант – готвач и сервитьор, фризьорски салон – фризьор, автосервиз – автомонтьор) – прави се връзка с предишната ситуация по Околен свят.

Пред децата има закачени 5 балона в различни цветове. На всеки балон са изписани цифрите от 1 до 5, като във всеки един има листчета. В първия се намира стихотворението „Моето семейство” от Ангелина Жекова, а в останалите илюстрации на готварска шапка, четка за коса, лекарска слушалка и гаечен ключ.

У: Ехааа! Колко хубави и шарени балони! Деца, вие обичате ли балоните? (Да) Какво има написано на тях? (Цифри) Кои са те? (1, 2, 3, 4, 5). Точно така! Но те не са обикновени, а вълшебни. Как може да разберем какво има в тях? (Като ги спукаме).

В първия балон се намира текста на стихотворението „Моето семейство” от Ангелина Жекова.

 

Моето семейство

 

Как обичам да се гушна

я при татко, я при мама,

а когато съм послушна,

те целуват ме и двама.

„Слънце” ме нарича татко,

мама – „месечинка ясна”,

толкова е мило, сладко,

че не бързам да порасна.

Птицата в гнездото свое

пази рожби голокрили,

моят дом – гнездо и той е,

дава ми любов и сили.

 

У: За кого се разказва в стихотворението?

У: Вие обичате ли да се гушкате при мама и татко?

У: А те какво правят, когато сте послушни?

 

У: Мама и татко много ви обичат. За тях вие сте най-милото и най-хубаво нещо на света. С какво се занимават вашите родители, освен, че се грижат за вас? (Ходят на работа.) А когато мама си е у дома какво прави? (Готви, пере, почиства.) А татко? (поправя повредени уреди, помага на мама). А вие помагате ли на мама и татко вкъщи и как? (Да). Браво, деца! Колко сте работни! Винаги трябва да помагате на родителите си, когато и с каквото можете.

На дъската поставям илюстрация на семейство – майка, баща и две деца.

У: Това е семейство Иванови. За да познаем каква е професията на мама Ваня трябва да спукаме втория балон. (В балона има картинка на лекарска слушалка). Можете ли да познаете каква е нейната професия? (Лекар).

На таблото поставям илюстрация на лекар.

У: А сега нека да спукаме третия балон, за да познаем професията на татко Иван. (В балона има картинка на готварска шапка). Какво работи той според вас? (Готвач).

На таблото поставям илюстрация на готвач.

У: Нека да спукаме четвъртия балон, за да разберем къде най-много обича да ходи мама Ваня? (В балона има картинка на четка за коса). Кой използва четка за коса? (Фризьора). Точно така мама Ваня много обича да ходи във фризьорския салон, за да си прави хубави прически.

На таблото поставям илюстрация на фризьор.

У: За да разберем къде татко Иван кара колата когато се повреди трябва да спукаме петия балон. (В балона има картинка на гаечен ключ и отвертка). Кой използва тези инструменти? (Автомонтьора). Правилно! Татко Иван кара колата в автосервиз, когато е повредена.

На таблото поставям илюстрация на автомонтьор.

У: Запознахме се със семейство Иванови. Те са много добри, възпитани и работни хора.

У: Деца, днес с вас по Околен свят за кои професии учихме? (Лекар, медицинска сестра, готвач, сервитьор, фризьор и автомонтьор). Кой работеше в болницата? (Лекарят и медицинската сестра). Какво правят те? (Лекарят преглежда болните, мери им температурата, изписва лекарства, а медицинската сестра поставя инжекции). В ресторанта кой работи? (Готвач и сервитьор) Какво правят те? (Готвачът приготвя храната, а сервитьорът взима поръчките и след това ги сервира на клиентите). Във фризьорския салон кой работи? (Фризьор) Какво прави той? (Подстригва, прави прически, боядисва косата). В автосервиза кой работи? (Автомонтьор). Какво прави той? (Използва инструменти, за да поправя колите).

У: Сега ще си поиграем на „семейство”. Нашата занималня ще се превърне в един малък град, в който има болница, аптека, ресторант, фризьорски салон и автосервиз.

Разпределят се ролите. Избират се майка, баща, дете, лекар, медицинска сестра, аптекар, пациенти, готвач, сервитьори, фризьор, клиенти и автомонтьори.

Преценката извършвам по центрове като обръщам внимание на това как се е справило всяко едно от децата – лекаря, медицинската сестра, фризьора и т.н. Какви са взаимоотношенията между тях.

У: Браво, деца! Играхте много задружно и весело. Всеки от вас много добре влезе в ролята си.

План-конспект № 2 

на 

ситуация

Изнесена на 06.02.2019 г.

 

Образователно направление: Български език и литература

Ядро: Възприемане и пресъздаване на литературно произведение

Тема: “Заенце-Баенце” – Трайко Симеонов 

Образователни задачи:

1.      Възприемане на приказката с помощта на театър на маса.

2.      По-задълбочено вникване в съдържанието на приказката и характеристика на качествата на героите.

3.      Да изразяват ясна логически завършена мисъл.

4.      Извличане поука от приказката. 

5.      Възпитаване на активност и чувство за взаимопомощ и добронамереност.

Очаквани резултати: 

1.      Илюстрират съдържанието и героите от приказката.

2.      Разбират и осъзнават поуката от нея.

3.      Импровизират с правилна интонация реплики на герои.

 

Използвани методи: преразказ, беседа, наблюдение

Средства и материали: герои за театър на маса, къщи на лисицата и на заека, гатанки, картинки на герои от познати произведения, костюми за драматизация, мултимедийна презентация със снимков материал, листи с разгъвка на къщичка за всяко дете, флумастери.

 

Ход на ситуацията:

 

Знам, че много обичате приказките и затова днес ще си припомним една, която може би сте забравили. Но първо ще ви задам няколко гатанки, за да видим можете ли да познаете кои са героите от нея. 

 

Хитрата хитрана

с рижата премяна

купила си брошка – 

перце от кокошка.

Брей, че лъже тази 

рижа хубавица! 

Затова и казват хитрата… (лисица)

 

Аз съм хубавец, 

гласовит певец. 

Шпори имам, а не съм ездач,

лягам си да спя по здрач. 

Сутрин рано от стобора 

будя всички хора.

Имам гребен на главата, 

шарени са ми перата. (петел)

 

Зиме, сняг като натрупа

спи във някоя хралупа,

а южнякът щом задуха,

тя изпира си кожуха

и си казва:

”Най-напред трябва

да похапна мед!” (мечката)

 

Пухкаво вързопче

скача като топче.

Питомно и диво –

много е страхливо.

Моркови обича,

доста бързо тича.

С дългите ушички

радост е за всички! (зайчето)

 

То на двора да играе

най-обича – всеки знае.

Още кокалче обича,

грабне ли го – тича, тича. (кучето)

 

Докато познават гатанките децата поставят на таблото картинка на отгатнатия герой. 

Познахте ли от коя приказка са тези герои? – „Заенце-Баенце”

Сега ще ви я припомня. (Приказката се представя пред децата с помощта на театър на маса). Слушайте внимателно, за да ми кажете за какво се разказва в нея. 

Разбрахте ли за какво се разказва в приказката? (Изисква се кратък отговор с едно-две изречения.)

Запомнихте ли какво казва Лиса на Зайко, когато идва до къщичката му? А когато го изпъжда от нея? Какво казва Петльо на Зайко при срещата им в гората? 

Аз пак ще ви разкажа приказката. Слушайте добре, за да разберете кой първи среща Зайко, след като Лиса го е изгонила от къщичката му. 

 

Следва беседа с децата:

·         Разбрахте ли кого среща Зайко пръв? (Шаро)

·         Защо Шаро не успява да изгони Лиса от къщичката на Зайко? (Защото се е изплашил). 

·         Кого среща след това Зайко? (Баба Меца) 

·         Защо Баба Меца не е успяла да помогне на Зайко? (Защото и тя се е изплашила от Лиса) 

·         Кой помага на Зайко да се върне в къщичката си? (Петлю-Герест-Златоперест). 

·         Защо той постъпва така, а не по друг начин? 

·         Кой от героите ви харесва? Защо? 

·         Каква е постъпката на Лиса? Защо тя постъпва така? (Защото е лоша и хитра)

·         Какво животно е Зайко? (страхливо, добро, наивно)

·         Кой момент от приказката ви харесва най-много? Защо?

·         На какво ни учи тази приказка? (Че трябва да помагаме на изпадналите в беда.) Кое е най-хубавото в нея? 

 

Тъй като … пръв се досети, че Лиса е хитра, лукава и лоша, нека дойде тук отпред и да се опита да каже думите ѝ. За да се почувстваш като истински артист ще ти облечем нейния костюм. 

Кой ще дойде да каже думите на Петлю-Герест-Златоперест? 

 

Аз знам, че всички много обичаме театъра, затова ще донеса отново тези хубави костюми на героите. Ще научим много добре приказката и ще я изиграем пред по-малките деца, за да им доставим радост. 

 

А сега ще ви покажа на екрана снимки на деца от друга детска градина, които са влезли в роля и са представили приказката пред своите родители. 

 

Тъй като се справихте чудесно днес – отговаряхте ми правилно на въпросите, прекрасно влезнахте в роля, макар и за кратко, научихте, че винаги трябва да помагаме на попадналите в беда, сега ще ви дам да си оцветите, изрежете, прегънете и залепите къщичка за Зайко. 

 


План-конспект № 3 

на 

ситуация

Изнесена на 05.02.2018 г. 


Образователно направление: Физическа култура

Цел: Повишаване мотивацията на децата за участие в спортни занимания.

Задачи:

Образователни:

1.      Разучаване на бягане с вземане и оставяне на предмет.

2.      Затвърдяване на прекатерване на пейка с допълнителна задача ходене по таралежи.

3.      Затвърдяване на ходене от свита стояща опора по напречниците на стълба с допълнителна задача скачане от кръг в кръг с два крака.

4.      Затвърдяване на равновесно ходене по пейка с прекрачване на предмет с допълнителна задача лазене в зигзаг.

5.      Затвърдяване на лазене от лицев лег и изтегляне на тялото под препятствие с допълнителна задача скачане на един крак.

Възпитателни:

1.       Възпитаване на дисциплина, организираност, самостоятелност.

2.      Възпитаване на чувство за отговорност към собственото изпълнение и отборно участие.

Оздравителни:

1.      Подобряване на общото физическо състояние и формиране на правилна телесна стойка.

Тема: „Бягане, лазене, прекатерване, равновесно ходене“

Необходими уреди и пособия: 4 ориентира, 4 пейки, препятствие, 3 броя обръчи, стълба, таралежи, 8 стойки за нанизване на рингове, 4 ринга, полукръг за провиране

Място на провеждане: физкултурен салон

 

                                                               Ход на протичане:


Учебно съдържание

Дозировка

Времетраене в минути

Използвани методи

Организационно методически указания

1.Подготвителна част

- Строяване и приемане на групата

 

- Поздрав и съобщаване на задачите

 

- Изправителни упражнения

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Игра „Намери си цвета“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОРУ – на пейки

 

1.И.п. Децата са седнали един зад друг

1 – ръце встрани

2 – ръце горе

3 – ръце встрани

4 – И.п.

 

2.И.п. ръце на раменете на предходното дете

1 – извивка с лява ръка назад

2 – И.п.

3 – извивка с дясна ръка назад

4 – И.п.

 

3.И.п. седеж един зад друг

1 – наклон с дясна ръка вляво над главата

2 – И.п.

3 – наклон с лява ръка вдясно над главата

4 – И.п.

 

4.И.п. седеж един до друг с лице напред хванати за ръце

1 – ръце горе

2 – наклон към пръстите на краката

3 – ръце горе

4 – И.п.

 

5.Седеж на пейката един до друг

1 – прави

2 – клек с ръце напред

3 – прави

4 – И.п. седеж

 

6.И.п. седеж на пейката един до друг

1 – прави

2 – клек

3 – скок на височина

4 – И.п. седеж

 

7.И.п. в колона един зад друг

Подскоци с два крака около пейката

 

8.Патешко ходене около пейката

 

 

Игра „Кой е най-бързия?“  - разпръснато бягане

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4+4 пъти

 

 

 

 

 

 

 

4+4 пъти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4+4 пъти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4+4 пъти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4+4 пъти

 

 

 

 

 

 

 

 

4+4 пъти

 

 

 

 

 

 

 

 

2 пъти

 

 

 

 

 

2 пъти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 мин.

 

1 мин.

 

 

 

 

 

 

 

3 мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 мин.

 

 

 

 

 

 

 

Фронтален

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтален метод

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтален

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Децата са строени в 2 редици

 

 

 

 

 

Ходене в кръг:

- на пръсти ръце встрани; тялото изпънато, поглед напред;

- ръце горе;

- ръце зад тила, лакти назад;

- при сигнал с дайрето веднъж – разпръснато бягане – бягане с високо повдигнато коляно; при два удара с дайрето – ходене в колона по 1 един след друг в кръг – на пети; с високо повдигнато коляно – в кръг.

 

При сигнал всеки отбор да седне на пейката, чиито ориентир отговаря на цвета на тениската.

 

 

 

 

 

Ръцете са обтегнати.

 

 

 

 

 

 

Обтегнати ръце. Погледът следи ръката.

 

 

 

 

 

 

 

 

Дълбок наклон – точно встрани.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Краката и ръцете са обтегнати.

 

 

 

 

 

 

 

 

Едновременно изпълнение от цялата група.

 

 

 

 

 

 

Стремеж към по-високо подскачане.

 

 

 

 

 

Краката са събрани. Скача се на пръсти безшумно.

 

 

 

Да ходят в колона точно един зад друг.

 

 

При команда всеки отбор зад ориентира, чиито цвят отговаря на цвета на тениската. Отчита се кой отбор е най-бърз.

2.Основна част

 

-Разучаване на бягане с вземане и оставяне на предмет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Патешко ходене – разпръснато

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Затвърдяване на ходене от свита стояща опора по напречниците на стълба с допълнителна задача скачане от кръг в кръг с два крака

 

 

-Затвърдяване на равновесно ходене по пейка с прекрачване на предмет с допълнителна задача лазене в зигзаг

 

 

 

 

 

-Затвърдяване на прекатерване на пейка с допълнителна задача ходене по таралежи

 

 

 

 

 

-Затвърдяване на лазене от лицев лег с изтегляне на тялото под препятствие с допълнителна задача скачане на един крак

 

-Игра „Направи фигура“ – силно подвижна

 

 

 

 

 

 

 

2-3 пъти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 пъти

15 мин.

 

4 мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 мин.

 

 

Фронтален

Посменен метод

Обяснение

Показ от дете

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтален метод

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станционен метод

Показ от едно дете

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтален

Обяснение

Поощрения

 

 

 

 

При сигнал с дайрето детето взема ринга, бяга, нанизва го на другия край, връща се и застава отзад на колоната. При сигнал с дайрето тръгва следващото дете. Изисква се да тръгват едновременно по даден от учителя сигнал.

При следващите изпълнения децата бягат състезателно с пляскане на ръката на следващото дете.

Да изчакват другарчето си да им плесне ръката.

 

При сигнал „Застани до ориентира си“ всеки отбор да направи редица до ориентира, отговарящ на цвета на тениската му. Отговорниците на групите помагат за поставянето на уредите.

 

Следи се за правилното изпълнение на упражненията. Спазване на дисциплина и самоконтрол.

 

Да се стремят краката и ръцете да бъдат изпънати и да ги местят разноименно – ляв крак – дясна ръка.

 

 

 

 

Тялото изправено. Погледът напред. Ръцете са обтегнати встрани. При прекрачването на препятствието високо повдигнат свит в коляното крак.

 

Лягат по корем и обхващат пейката с двете ръце от двете страни и прехвърлят

едновременно двата крака от другата ѝ страна.

 

Да местят лява ръка с десен крак и обратно. Да не докосват обръча при изтеглянето.

 

 

 

 

Изисква се да бягат разпръснато без да се блъскат. „Бегом“ – бягат

„Направи фигура“ – отчита се най-интересната. Третия път – подскоци на два крака разпръснато.

 

 

 

4.Заключителна част

 

- Хорце „Я скокнете да скокнем“

 

-Строяване в колона по двама, преценка и поздрав

 

2 мин.

 

 

1 мин.

 

 

 

1 мин.

 

 

 

Фронтален метод

 

 

Фронтален метод

 

 

 

В кръг –

успокоително.

5.Общо времетраене

 

25-30 мин.

 

 

 

 


В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.